İhracat şampiyonu Verde Yağ, yeni sahipliğiyle yaptığı dev yatırımlar ve genişleyen ihracat ağı ile uluslararası zeytinyağı sektöründe yerini sağlamlaştırıyor.
VERDE Yağ, Türkiye’nin zeytinyağında yurtdışına açılan kapısı olarak biliniyor. 2020 yılında yine Türkiye zeytinyağı ihracat şampiyonu olan firma, bunun yanında yalnızca zeytinyağı satışları ile İSO500 listesine girerek sektörde ses getirmiş durumda. Bu başarıların arkasında yatan planlamayı ve dev yatırımları ise Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Başbuğ aktardı.
Verde’nin yalnız Türkiye için değil dünya zeytinyağı sektörü için çok önemli bir değer olduğunun altına çizen Başbuğ, ‘’Başarılarımızın altında muhakkak ki çok çalışmak ve doğru planlama yatıyor. Değerli çalışanlarımız, çiftçimiz, müstahsilimiz, iş ortaklarımız ile çok güzel bir sinerji yakaladık. 2018 yılında firmayı devraldığımız günden bu yana hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz. İhracat ağımızı daha da genişletip 40 kadar ülkeye yağlarımızı ulaştırıyoruz ve bunu da yüksek müşteri memnuniyeti kazanarak yapıyoruz. Amerika’dan Maldivlere, Rusya’dan Uzak Doğu ülkelerine kadar müşterilerimizden yağlarımıza ve firmamıza övgüler geliyor. Yegâne başarı süreklilik ile gelir bunun farkındayız ve biz de hem bulunduğumuz pazarları genişletip kalıcı olmak hem de yeni pazarlar oluşturup tüketimi arttırmayı amaçlıyoruz. Gelen övgüler de hem Verde markasının hem de firmamızın doğru yolda olduğunu gösteriyor” dedi.
TÜRKİYE’NİN ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜNDE EN BÜYÜĞÜ
‘Türkiye’nin en büyük zeytinyağı rafine tesisine sahibiz, kapasitesini günlük 350 ton gibi sektör adına devasa diyebileceğimiz seviyelere getirmiş durumdayız. Tesisimizde üretilen hem rafine zeytinyağı hem de rafine pirina yağlarının kalitesinde dünyanın zirvesini paylaşıyoruz ve yatırımlarımız da devam ediyor. Yatırımlarımızı bugünleri değil yarınları gözeterek, uluslararası alanda ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek için yapıyoruz. Torbalı Zeytin Sıkım Kompleksi’nin hizmete sunuyoruz. Burası, Türkiye’nin zeytinyağı sektöründeki en büyük sıkım tesisi unvanını taşıyacak. Türkiye’nin zeytinyağı sembollerinden olacak kompleks, son teknoloji makine ve ekipmanlar ile birlikte dünya zeytinyağı sektörünün de simge tesisleri arasında yer alacak.’
LEZZETİMİZİ EN ÜST DÜZEYDE TUTACAĞIZ
‘Yerin 10 metre altında konumlanacak toplam 20 bin ton krom tank kapasitesi ve 110 bin ton/sezon zeytin sıkım kapasitesi ise hedeflerimize ne kadar sadık ilerlediğimizin bir göstergesi. Bu özellikleri ile eşi benzeri olmayan bu tesis Türkiye için önemli bir değer olacak muhakkak. Tesisimizi tamamıyla otomatik, modern bir sistem ile donatıyoruz. Tabi bu modernizasyon yağımızın kalitesine de yansıyacak. Optimum koşullarda, soğuk sıkım sıktığımız yağları yine optimum koşullarda saklayarak yıl boyunca kalitemizi ve lezzetimizi en üst düzeyde tutacağız. Bu da hem ihracat hem de iç piyasa tüketicimizin mutfağına yansıyacak.’ şeklinde başarılarının arkasında yatan ve devam etmekte olan planlamayı aktardı.
İÇ PİYASADA DA ZEYTİNYAĞI ‘VERDE’
2018 yılında satın alınması sonrası başarıların art arda geldiği şampiyon Verde Zeytinyağı, iç piyasaya da iddialı bir giriş yapıyor. Topyekûn bir değişim geçiren marka yeni görünümüyle kullanıcılar tarafından tam not aldı. Verde markalı satışlarının iç piyasada da geniş kitlelere ulaşması hedefiyle düğmeye basan yönetim, hemen hemen Türkiye’nin her yerine uzanan geniş bir bayi yapılanmasına sahip.
İhracat şampiyonu firmanın iç piyasaya girişinin heyecan uyandırdığını ifade eden İbrahim Başbuğ’un konuşmasında şu sözler yer aldı:
“Verde, yıllar boyunca ihracatta aldığı sayısız başarı ile dikkat çeken bir firma. Biz de kalitesiyle, lezzetiyle, görselliğiyle beğenilen Verde markasını Türk tüketicimiz ile de buluşturuyoruz. İlk aldığımız tepkiler fazlasıyla olumlu. Türkiye’nin sektörde en büyük rafine tesisine ve üretim gücüne sahibiz. Türkiye’nin en büyük zeytin sıkım tesisini hizmete açıyoruz. Bu üretim gücümüzü de kullanarak tüketicilerimizi her açıdan memnun etmeyi hedefliyoruz.’’
Geniş bayi yapılanmasının yanı sıra e-ticaret için de hazırlıkların tamamlandığını ve satışların başladığını ifade eden Başbuğ, pirina yağlarını da her iki kanaldan tüketici beğenisine sunduklarını ve yıllardır dış pazarlarda yoğun talep ve beğeni alan bu ürünlerinden de emin olduklarını belirtti.